Naam:
riannecarina.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mijn reis

Deze reis vindt plaats in Zuid-Afrika. Ik begin in Johannesburg, waarna ik twee en een halve week met een groep richting Kaapstad reis. Eenmaal aangekomen in Kaapstad vervolgd mijn reis zich bij een gastgezin. In deze stad ga ik vrijwillig werken in een Kinderziekenhuis, gelegen in de townships van Athlone, een buitenwijk van Kaapstad. Meeste kinderen hebben HIV/AIDS, ernstige infecties. Vaak zijn deze kinderen ook wees.Er is een 'gewone' afdeling, een Intensice Care unit en een palliatieve unit. Op alle drie zal ik worden ingezet. Dit is ook de plek waar 'mijn' huis zich bevindt voor de komende maand. Daarna vervolg ik mijn reis richting Port-Elizabeth. Als verpleegkundige zal ik hier medische zorg verlenen aan de lokale bevolking van de townships. De kliniek opent zich elke dag waarna de rij zich vormt voor gratis medische hulp. Met name infecties, hiv/aids, schot en snijwonden, botbreuken zullen de voornaamste problemen zijn.

Na deze maand blijf ik nog een week in PE om in deze omgeving te reizen, voor ik weer het vliegtuig naar huis pak. Al met al zal ik veel meemaken, leren, zien deze reis en deel ik dat graag met jullie via deze weg.

Liefs,

Rianne

Bezochte landen

Ik heb 21 landen (9%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Lesotho, Luxemburg, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Slowakije, Spanje, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.